Matt Damon en Ben Affleck voor de tiende keer samen in de cinema!

Volgende herfst beginnen de boezemvrienden aan RIP, de tiende film waarvoor ze de handen in elkaar slaan.

Damon en Affleck kennen elkaar al van toen ze prille tieners in Cambridge (in de buurt van Boston) waren. En ze hadden op dat moment al ambities in de filmwereld. Zo vertelde Damon ooit lachend dat ze op de middelbare school elke dag samen zaten voor een ‘businesslunch’.

Hun eerste echte samenwerking, Good Will Hunting, leverde hen in 1997 al meteen een Oscar voor beste scenario op. In de jaren daarna verschenen ze verschillende keren samen op het scherm als acteur, zoals Dogma, Jay and Silent Bob Strike Back, en vorig jaar nog Air. En ook The Last Duel, waarvoor ze allebei ook meewerkten aan het script. En ze stampten ook samen de realityreeks Project Greenlight uit de grond.

Over hun nieuwe film RIP is nog niet veel geweten, behalve dat het om een politiethriller gaat en dat specialist Joe Carnahan zal plaatsnemen op de regisseursstoel. Carnahan maakte eerder onder meer Narc, The Grey, The A-Team, Copshop en Smokin Aces (die laatste trouwens met Ben Affleck).

RIP zal — logischerwijs — geproduceerd worden door Artists Equity, het bedrijf van Damon en Affleck.

Normaal gezien barst de actie in de loop van 2025 los.

Check Also

«Spider-Man: Brand New Day»: nieuwe trailer met een woeste Hulk en oncontroleerbare mutaties!

Je dacht dat het Marvel-universum je niet meer kan verrassen? Think again. De gloednieuwe officiële …